a proto je málokdo čte. Ale občas se to vyplatí, i když zrovna nemáte profesionální deformaci. 😀 A taky se vyplatí je nebrat jen jako nutné zlo.
🙁 Jedna z našich klientek uzavřela nevýhodnou smlouvu. Smlouva byla uzavírána přímo u ní doma, nikoli v provozovně daného podnikatele. Klientka byla v postavení spotřebitele.
Při pročítání podkladů jsme narazili na to, že nikde, ani ve smlouvě ani na webu není zmínka o tom, že může od smlouvy odstoupit ve 14denní lhůtě.
CO TO ZNAMENÁ V PRAXI ❓
Místo možnosti bez udání důvodů odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy může odstoupit ve lhůtě trvající 1 rok a 14 dní, čehož jsme ihned využili.
Pokud by ustanovení ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách, které by byly součástí smlouvy, uvedeno bylo, odstoupení by již bývala nestihla.
Pokud sice poučení není, ale podnikatel ho sdělí dodatečně (a stihne to do roka), tak od tohoto okamžiku (sdělení poučení spotřebiteli) začne 14denní lhůtě běžet.