Jak pohodlně vyřešit GDPR v MLM (multi level marketing) podnikání?

Když jsem kdysi jako čerstvě plnoletá získala svoji první zkušenost s MLM, rozhodně jsem nehýřila nadšením. Prezentace plná podivné matematiky snažící se dokázat o co výhodněji vyjde několikrát dražší zubní pasta než ta běžná z TV reklamy naprosto bořila mé představy o tom, co je podnikání. Nepodlehla jsem a MLM v podstatě pustila z hlavy.

Až o 22 let později došlo k setkání, které všechno změnilo. 🙂

Začalo to úplně nenápadnou otázkou, jestli ta zřícenina hradu, co mám na úvodní fotce na FB, je Hazmburk. Pokračovalo to spoluprací v on-line marketingu (a díky tomu vlastně fungují i tyhle stránky) a jednoho dne, těsně před Vánoci jsem dostala na vyzkoušení zázračné rybičky (zasvěcení budou vědět, o čem je řeč…).

Uplynuly další 2 roky a MLM jsem začala vidět prostě jako podnikání. Takže řešíme smlouvy, obchodní podmínky, právní regulaci reklamy, spotřebitelské soutěže a právě teď nejvíc GDPR.


 

MLM a ochrana osobních údajů

MLM je o práci s kontakty, osobními údaji, takže GDPR se opravdu nevyhnete. Tedy pokud MLM jako podnikání berete vážně. Pokud navíc při své činnosti využíváte i webové stránky, webové formuláře pro sběr kontaktů, těžko už budete argumentovat, že nějaké zpracování osobních údajů je u vás jen příležitostnou, výjimečnou aktivitou.

Co je nutné zajistit?

Záleží samozřejmě na tom, jak v MLM podnikáte. Vliv bude mít například to, jestli používáte již zmíněný on-line marketing.

A pak byste měli podle GDPR například:

  • vést i záznamy o činnostech zpracování,
  • dát lidem vědět, jak s jejich osobními údaji nakládáte a jaká jsou jejich práva,
  • požádat o souhlas se zpracováním osobních údajů, pokud je to v konkrétním případě dle GDPR potřeba,
  • při sběru kontaktů přes webový formulář používat double opt-in.

To je ta technická a dokumentační stránka věci. Určitě nezapomeňte ani na tu ryze praktickou. Ono je fajn, když máte skvěle propracovanou směrnici k ochraně osobních údajů, ale když jsou reálně osobní data zájemců a spolupracovníků napsaná v sešitě volně položeném na stole v kavárně, kde zrovna probíhá školení k novým produktům, není to úplně v souladu s GDPR.


 

Abyste nemuseli GDPR dlouze studovat a místo šíření nadšení z produktů přemýšlet, jaký dokument ještě kvůli GDPR potřebujete, vytvořila jsem pro vás

MANUÁL PRO NASTAVENÍ GDPR V MLM PODNIKÁNÍ.

Včetně potřebných vzorových dokumentů (s jasným návodem přímo v textu), vzorových souhlasů i příkladů, co a jak nastavit u webových formulářů a v mailu.

Pokud chcete vědět o obsahu víc, klikněte sem >>

A můžete se zas v klidu věnovat vašemu podnikání.

P.S.: Když kliknete, můžete kouknout i na ukázku. Ať nekupujete zajíce v pytli. 🙂

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.